Devět statečných inovátorů z ČVUT se zapojilo mezi třicítku studentů z vysokých škol, kteří dostali ve čtvrtek ráno ve společnosti ČEZ zdánlivě jednoduché zadání: během 24 hodin vymyslet, rozpracovat a představit nové a inovativní řešení nějakého klíčového problému, které by se mohlo realizovat v případě, že by lidstvo osídlovalo novou planetu. Každý tým měl přidělenou určitou oblast zájmu: nápady se tak týkaly palčivých otázek dneška: energetiky, dopravy, stravování, zdraví, bydlení a zábavy.

Vítězství spojené s cenou 50 000 korun si odnesl tým, na jehož palubě byli i dva naši studenti – Dan z Fakulty elektrotechniky ČVUT a Martina z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

„Vítězům blahopřeji a jsem rád, že se můžeme chlubit studenty, kterým není lhostejná budoucnost naší planety a kteří hledají další příležitosti nad rámec studia a učí se spolupracovat v multidisciplinárních týmech právě na inovativních řešeních“, uvedl rektor ČVUT, doc. Vojtěch Petráček.

Vítězný tým představil Smart Body Suit – chytrý oblek s volitelnými senzory a čidly (např. monitor tělesných funkcí, detektory škodlivých látek nebo radiace, GPS lokátor apod.), který by mohl pomáhat bezpečnostním složkám, ale třeba i vrcholovým sportovcům, popřípadě by našel využití v oblasti péče o seniory.

Studenti vymýšleli inovace pro Planetu 2.0 –  např. parabolické mrakodrapy vyrábějící elektřinu ze slunce, parkovací balóny v centru Prahy, zábavnou platformu pro sdílení tipů na ekologický život, nebo bezdrátové nabíjení spotřebičů v domácnosti.

Pokud i vy chcete rozvíjet své originální nápady nebo přemýšlíte o vlastním podnikání, zveme vás do inkubátoru ČVUT InQbay. V moderním co-workingovém prostředí můžete přenést své inovativní nápady a zajímavé projekty do praxe. Inkubátor zajišťuje systematickou podporu Start-up firem a zvyšuje tak šance projektů, vznikajících na ČVUT, na úspěšný vstup do komerční sféry. InQbay nabízí nejen kancelářské zázemí, ale také podporu ve formě mentoringu, koučinku, workshopů, propojování s partnery nebo potencionálními klienty.

Autor: PhDr. Monika Dobiášová, Ph.D.